Menu Filter

Hortivalley de snelste route naar de Nederlandse tuinbouw

Hortivalley

Jupiter 400, Honselersdijk

Contactpersoon: Wim Halverhout (directeur)
E-mail: redactie@hortivalley.nl
Website: www.hortivalley.nl

Hortivalley.nl is hèt online platform dat de innovatiekracht, carrièrekansen, studiemogelijkheden en veelzijdigheid van de nationale tuinbouw toont. De tuinbouw is de kern voor voedselveiligheid, voedselvoorziening, gezondheid en welbevinden. De portal is opgericht door de Stichting Greenport Food & Flower Xperience met ondersteuning van Greenport Horti Campus en Westland Marketing.

Vier Pijlers

HortiValley kent vier pijlers: Horti Today, Career & Education, Business & Research en Events & Xperiences. Elk van deze vier pijlers op de portal bevat specifieke informatie voor iedereen die zich in de tuinbouwsector wil verdiepen. De redactie van HortiValley verzamelt en publiceert – samen met alle partners – de informatie op een zodanige wijze, dat juist jongeren zich snel een beeld kunnen vormen van de kansen en mogelijkheden die de nationale tuinbouw hen bidet.

Meer specialisten nodig

De tuinbouwsector is steeds meer een branche waarin specialisten nodig zijn op het gebied van logistiek, techniek, marketing en management, maar ook robotica, biotechnologie, duurzaamheid, enzovoorts. HortiValley bundelt versnipperde informatie van websites die bestaan of hebben bestaan en creëert zo één loket. Daarmee vult de portal onder meer het gat in de arbeidsmarktcommunicatie, dat door de opheffing van het Productschap Tuinbouw is ontstaan. Bij het communiceren over de tuinbouw via deze portal krijgen de initiatiefnemers ondersteuning van vele, vooraanstaande marktpartijen: bedrijven, opleidingen en kennisinstellingen, die de ‘founding fathers’ van het initiatief zijn.

Carrière in de tuinbouw

Bedrijven en organisaties kunnen door partner van HortiValley te worden zich nadrukkelijk profileren via bijvoorbeeld nieuwsberichten, innovaties, evenementen. Ook kunnen ze zich via het platform actief laten zien bij mensen die op zoek zijn naar een carrière in de tuinbouw via het aanbieden van stages, traineeships en vacatures. Bezoekers van HortiValley kunnen zich snel een beeld vormen van wat de tuinbouw hen te bieden heeft. Ook kunnen zij, via Topics, alle content sorteren aangepast op hun interesses.

Nieuwe generaties

De belangrijkste doelgroep van HortiValley is met name de nieuwe generatie jongeren, die wellicht niet meteen aan een carrière in de tuinbouw denken, omdat niet precies bekend is dat deze sector om ambitieuze en gekwalificeerde mensen zit te springen. Met een groeiend aantal partners bouwt HortiValley deze portal de komende jaren uit tot hét startpunt voor iedereen die ambities heeft en actief wil zijn in een zeer vooruitstrevende en snel groeiende sector met een omzet van meer dan 10 miljard euro.